تبلیغات
اخبار سینمایی - به همت مركز تحقیقات صداوسیما، نقش رسانه ملی در فرآیند عملیاتی‌سازی جهاد اقتصادی بررسی شد.
   
1390/02/1  23:52    ویرایش: - -
توسط:    
نوع مطلب: تلویزیون ،خبر ،

نشست نقش رسانه ملی در فرآیند عملیاتی‌سازی جهاد اقتصادی در مركز تحقیقات سازمان صداوسیما برگزار شد.

این نشست صبح چهارشنبه با حضور دكتر مجید ملكی تبار ـ رییس مركز تحقیقات سازمان صدا و سیما ـ و دكتر عادل پیغامی ـ عضو هیات علمی دانشكده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) ـ و پژوهشگران، مدیران گروه‌های پژوهشی و علاقمندان و دست‌اندركاران تولید در سالن جلسات مركز تحقیقات سازمان صداوسیما برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دكتر پیغامی به بررسی چگونگی رفتارسازی در حوزه اقتصاد پرداخت و ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید، «جهاد اقتصادی» را نیازمند تحولی اساسی در حوزه‌ی شناخت و فرهنگ سازی در فضای آكادمیك اقتصاد ایران دانست و اساس پیشرفت و رشد در این زمینه را منوط به ایجاد فضاهایی برای تعلیم و تربیت اقتصادی از دوران طفولیت به بعد دانسته و آن را سرآغاز رشد اقتصادی از پایه دانست.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های سایر كشورها برای فرهنگ‌سازی در حیطه‌ی اقتصادی گفت: در كشورهایی نظیر آمریكا كه بزرگترین انجمن‌های علمی و اقتصادی را دارا هستند از بدو شروع اولین كمیته‌ای را كه تشكیل داده‌اند تعلیم و تربیت اقتصادی بوده و در همان ابتدا فرهنگ اقتصاد سرمایه‌داری را به كودكان و جوانان آموزش داده‌اند.

دكتر پیغامی در ادامه به بررسی رفتارسازی و فرهنگسازی در حیطه‌ی اقتصادی پرداخت و گفت: تعلیم و تربیت اقتصادی از دیرباز مورد توجه بوده و تمامی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در قالب آموزه‌های مختلف، تعالیم اقتصادی را به پیروان خود آموزش داده‌اند.

وی به رشد مسائل حقوقی و علوم اجتماعی در جوامع غربی هم اشاره كرد و گفت: در آموزش و پرورش آمریكا دروس پایه ریاضی و فیزیك را از دروس اصلی تقریبا حذف و اقتصاد و حقوق و علوم اجتماعی را جایگزین آنها می‌كنند و می‌بینیم كه این جایگزینی‌ها چه منافعی را برای آنهان به ارمغان آورده است.

وی در ادامه به نقش رسانه ملی در رفتارسازی فرهنگ جهاد اقتصادی اشاره و راهكارهای زیر را در این مسیر پیشنهاد كرد: بررسی و دستیابی به تجارب سایر كشورها در زمینه‌ی تعلیم و تربیت و تحلیل و بررسی برنامه‌ها و محتواها و روش‌های مورد استفاده، بررسی كارشناسانه مسائل، اهداف و برنامه‌های به دست آمده و سازگاری آن با بسترهای ارزشی، فرهنگی و اجتماعی كشور، تعیین محدوده محتواها و مسائل اقتصادی اسلام و طراحی برنامه‌های جامع در رسانه ملی برای تعلیم و تربیت اقتصادی برای مقاطع سنی مختلف با توجه به مقتضیات بومی اقتصاد ایران مورد توجه قرار گیرد.

روابط عمومی مركز تحقیقات گزارش داد: در پایان این نشست جلسه پرسش و پاسخ حاضران برگزار شد.

   



اخبار سینمایی