تبلیغات
اخبار سینمایی - تهمینه میلانی: «یكی از ما دو نفر» شخصی‌ترین فیلمم است عدالت در اكران رعایت شود،فروش خوبی خواهیم داشت.
   
1390/01/26  14:28    ویرایش: - -
توسط:    

تهمینه میلانی گفت: هنوز به آینده‌ی «یكی از ما دو نفر» امیدوارم و اگر جلوی تخلفات توسط شورای صنفی گرفته شود و عدالت در اكران اجرا شود و سینماهای اختصاص یافته به فیلم افزایش یابد، فروش بسیار خوبی خواهیم داشت.

این كارگردان همزمان با اكران فیلمش در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره اكران این فیلم در نوروز خاطر نشان كرد: بیش از 7 ماه از آماده بودن فیلم می‌گذشت و نمی‌توانستیم بیش از این صبر كنیم. متاسفانه توسط شخصی تهدید شدیم كه اگر مبلغ مورد نظر او را نپردازیم سی دی قاچاق فیلم را به بازار خواهد داد. و از آنجا كه تجربه تلخی از این موضوع در اكران «آتش بس» داشتیم، بر آن شدیم كه ریسك نكنیم و فیلم «یكی از ما دو نفر» را به سرعت اكران كنیم.

میلانی افزود: اما تصور نمی‌كردیم كه سیستم انحصاری اكران كه قبلا به صورت شخصی انجام می‌پذیرفت و لااقل ظاهر قضیه حفظ می‌شد امسال علنی عمل كند و وضعیت به نحوی پیش رفت كه تنها 10 سالن كوچك كه برخی ظرفیت 50 تماشاگر را داشت، در اختیار فیلم قرار گرفت، در حالیكه پیش از این فیلم‌های ما را 20 تا 25 سینماهای خوب نمایش می‌داد.

میلانی «یكی از مادونفر» را شخصی‌ترین فیلم خود خواند و گفت: من معمولا قصه‌های زندگی آدم‌هایی را به فیلم بر می‌گردانم كه شباهت شخصی به من نداشتند، مثلا «تسویه‌حساب» و یا «سوپراستار». هر چند كه معتقدم فیلمساز بخشی از خود را در هر فیلم به جا می‌گذارد. اما به دلیل سختی‌های زیادی كه در محیط كار معماری و سینما تجربه كرده‌ام با گوشه‌هایی از فیلم «یكی از دو ما نفر» ارتباط بیشتری برقرار می‌كنم به‌ ویژه حسادت در محیط كار. از آنجا كه این فیلم در مورد آدم بودن و آدم ماندن است حس می‌كنم اغلب افراد بیننده می‌تواند با آن ایجاد ارتباط كند.

وی با اشاره به شكل‌گیری داستان فیلم «یكی از ما دو نفر» آن را بر گرفته از خاطرات دختران جوانی دانست كه برایش تعریف كردند و ادامه داد: داستان فیلم «یكی از ما دو نفر» كاملا امروزی و برایند صحبت من با جوانان به ویژه دختران جوانی است كه در محیط كار خود مورد قضاوت جنسی قرار می‌گیرند و خلاقیت آنها در كار اغلب با حسادت همكارانشان نادیده گرفته می‌شود و فكر كردم این موضوع زیبا اگر قالبی عاشقانه داشته باشد جذاب‌تر خواهد بود و مفهوم اصول را بهتر می‌نمایاند.

این كارگردان افزود: متاسفانه سیاست‌های فرهنگی غلط در این چند دهه موجب شده تا لذت آهستگی ارتباط در میان جوانان از بین برود و روابطی كه در حد یك سینما رفتن و پارك رفتن بوده به سرعت خانگی شود و بر خلاف جوامع غرب كه هر دو طرف، زن و مرد بدون هیچ قضاوتی وارد ارتباط می‌شوند، پسران جوان به دلیل تربیت سنتی خود با دید كاملا مصرفی به جنس مخالف نگاه كرده و ارزشی برای آنها قائل نیستند.

وی درباره ادامه پرداختن به حقوق زنان در فیلم‌هایش در «یكی از ما دو نفر» گفت: فیلم مستقیم در مورد حقوق اجتماعی و اقتصادی زنان جامعه نیست، بلكه در مورد زن جوانی است كه به اصولی اعتقاد دارد و برای حفظ آن اصول و اخلاقیات اعتقادی‌اش حتی پا روی احساسش می‌گذارد و شما در مقام تماشاگر باید یكی از دو شخصیت سارا یا بابك را انتخاب كنی و اسم فیلم هم از همین جا می‌آید.

میلانی درباره آرشیتكت بودن شخصیت‌های فیلم و نزدیكی آن به شغل خود و همسرش اظهار كرد: موضوع فیلم ربطی به زندگی ما ندارد و دلیل انتخاب این شغل برای هر دو شخصیت اصلی این بود كه معماری هم فن است و هم هنر و شغلی كه گروهی انجام می‌گیرد و امكان ارتباط گسترده بین افراد یك شركت وجود دارد و حسادت و رقابت و دوستی‌ها در فضای آن به سرعت خود را نشان می‌دهد. همچنین معماری بستر مناسبی بود تا شخصیت‌ها دیدگاه‌ خود را بیان كنند. مثلا سارا هم به معماری زیبای مسجد شیخ لطف الله علاقه دارد و هم چادری مدرن را در فضای یك كاروان سرای سنتی ایجاد می‌كند. به بیان دیگر او هم مدرنیته را قبول دارد و هم بخشهای زیبای سنت‌های كهن را كه در رفتار اجتماعی او هم نمود دارد.

این كارگردان درباره انتخاب بهرام رادان و السا فیروز آذر برای نقش‌های اصلی فیلم اظهار كرد: بازیگرانم را بر اساس شخصیت‌های فیلمنامه انتخاب می‌كنم. این دو بازیگر مناسب‌ترین افراد برای ارایه نقش‌هایم بودند. بهرام رادان را به دلیل اعتماد به نفس ذاتی كه دارد و البته تسلط او در بدن و بازی‌اش انتخاب كردم و السا فیروز آذر هم بهترین گزینه از میان چند بازیگر 24 یا 25 ساله بود چرا كه هم آرشیتكت است و هم چهره شرقی دارد و هم از فیزیك چاپك و ظرفی برخوردار است. همچنین در طول سالهای همكاری با السا قابلیت‌ها و توانایی‌های او را می‌شناسم.

میلانی با رد شباهت‌های میان این فیلم و «آتش بس» گفت: فیلم «آتش بس» با دست مایه قرار دادن موضوع كودك درون ساخته شده و اساس آن بر لج و لجبازی دو سوی یك رابطه و مبتنی بر پینگ پنگ دیالوگی است، حال آنكه موضوع «یكی از ما دو نفر» پرنسیب‌های انسانی است. فیلمی كاملا جدی است و شخصیت زن قصه در طول كار رفتاری خردمندانه پیش می‌گیرد به هر كجا كه احساس می‌كند به اصول و پرنسیب‌های او بی‌احترامی می‌شود بدون لجبازی از رابطه خارج می‌شود.

میلانی در ادامه گفتگو با ایسنا درباره كم بودن تبلیغات این فیلم اظهار داشت: متاسفانه بیلبورد‌های شهری به شدت گران شده و تلویزیون هم لطفی كه به دو فیلم خاص دارد به فیلم ما ندارد. اگر تعداد تیزر‌های مجانی و سالن‌هایی كه در اختیار دو فیلم دیگر قرار گرفت در اختیار فیلم ما قرار می‌گرفت فیلم ما از آنها هم بهتر میفروخت.

میلانی درباره وضعیت اكران فیلم در نوروز گفت: ما قبلا هم تسویه حساب و هم سوپر استار و چند فیلم دیگر را در نوروز اكران كردیم و حداقل 20 سینما داشتیم و تخلفات به شدت امسال نبود. خوشبختانه شورای صنفی با تحقیقاتی كه به عمل آورده متوجه این تخلفات در سطح وسیع شده و قرار است علاوه بر افزودن چند سینما و نمایش فیلم چند هفته به نمایش آن اضافه كند.

وی از حضورش در برنامه 7 جمعه 26 فروردین خبر داد و اظهار كرد: قرار بود به دلیل بی‌احترامی كه به فیلم «یكی از ما دو نفر» در آخرین برنامه سال 89 شده بود، من در اولین برنامه بعد از عید حضور داشته باشم و علاوه بر جبران بی‌احترامی‌ها شانس ارتباط زنده با مردم را داشته باشم كه متاسفانه یك روز مانده به برنامه هفت تصمیم گرفتند كارگردان دیگری را كه مورد حمایت است دعوت كنند كه مورد اعتراض من واقع شد تا این كه با من تماس گرفتند و مرا دعوت كردند و با وجود بی‌احترامی‌ها چون برای ارتباط با مردم كشورمان احترام قائل هستم پذیرفتم كه حضور داشته باشم.

   



اخبار سینمایی